Nabız
Ölüm sonsuz yalnızlıktır.
Pulse / The Circuit / Kairo (Nabız), Kiyoshi Kurosawa'nın yazıp yönettiği, kadrosunda: Ryosuke Kawashima rolüyle Haruhiko Katô, Michi Kudo rolüyle Kumiko Asô, Michi's Mother (Michi'nin Annesi) rolüyle Jun Fubuki, Harue Karasawa rolüyle Koyuki, Junko Sasano rolüyle Kurume Arisaka, Toshio Yabe rolüyle Masatoshi Matsuo, Taguchi rolüyle Kenji Mizuhashi, Yoshizaki rolüyle Shinji Takeda, Doroningen rolüyle Teruo Ono, Boss (Patron) rolüyle Shun Sugata, Ship Captain (Gemi Kaptanı) rolüyle Kôji Yakusho, Man with Bag (Çantalı Adam) rolüyle Takumi Tanji, Girl with Long Hair (Uzun Saçlı Kız) rolüyle Kaori Ichijô, Convenience Store Employee (Bakkal) rolüyle Ken Furusawa, Stundet (Öğrenci) rolleriyle Hassei Takano, Atsushi Yuki, Go Takashima, Ghost (Hayalet) rolüyle Masayuki Shionoya, Shô Aikawa, Akiko Kitamura, Zengoro Mamiana ve Rie Yasuda'nın yer aldığı 2001 Japonya yapımı gerilim, gizem, korku, Sci-Fi / Science Fiction (Bilimkurgu) filmidir.
''Her şey birden başladı, aniden, hiç uyarı vermeden.''
Taguchi (Kenji Mizuhashi) telefonlarına bir haftadır yanıt vermemektedir. Bu hiç iyiye işaret değildir. Bir şeylerin ters gittiğinden endişelenen iş arkadaşı Michi Kudo (Kumiko Asô) neler olup bittiğini anlamak için evine gider ve intihar etmiş Taguchi'nin cesediyle karşılaşır.
Daha önce herhangi bir depresyon belirtisi göstermeyen, herhangi bir sorunu varmış gibi durmayan Taguchi'nin ani intiharı tüm iş arkadaşlarını şaşırtmıştır.
Taguchi'nin ölümünden önceki hafta boyunca üzerinde çalıştığı diskte çok tuhaf bir silüet görürler, acaba bu silüetin ölümüyle herhangi bir ilişkisi var mıdır?
Bu arada tüm şehirdeki bilgisayarlarda tuhaf davranışlar gelişmeye başlamıştır. Bilgisayarlar kendiliklerinden internete bağlanmakta, şifreler çalışmamakta, aniden ekranda tuhaf görüntüler ve mesajlar çıkmaktadır.
''Bir hayalet görmek ister misin?''
Sıradan bir hacker saldırısı mıydı yoksa tüm bu tuhaflıkların Taguchi'nin ölümüyle bir bağlantısı olabilir miydi?
Acaba hayaletler internet yoluyla iletişime geçmek istiyor olabilirler miydi, bize anlatmak istedikleri bir şeyler mi vardı? Yardım mı istiyorlardı yoksa intikam mı?
Toshio Yabe (Masatoshi Matsuo) de aynı şekilde günlerce telefonlara çıkmayınca iş arkadaşları iyice panikler. Normal davranmaya çalışsalar da artık hiçbir şey eskisi gibi değildir. Her an birine bir şey olacakmış gibi evhamlı bir ruh haline girmiştir herkes.
''İki nokta birbirlerine çok yaklaşırsa yok olur, birbirlerinden çok uzaklaşırlarsa daha da yaklaşmaları kaçınılmazdır.'' Tıpkı insanlar gibi.
Sanal ortamda her an bağlı olsalar da aslında iletişim kur(a)mayan, birbirlerine çok uzak, her an irtibat halinin tükenişe götürdüğü, ''ne ayrı kalabilmek ne de tutunabilmek'' halinin bir yaşam tarzına dönüştüğü. En samimi arkadaşlıkların en derinden yaraladığı eski usül dostluklardan bilinçli bir kaçış şekli belki. Ama bulduğu bu yeni yol hiç yaralamayacak, incitmeyecek midir gerçekten de? İçini üşüten sonsuz yalnızlığın ızdırabını, yaşamın en derin çaresizliğini, ölümün bile sonlandıramayacağı sonsuz kısır döngünün dehşetini yansıtan korkunç yüzünü gördükten sonra hangi irtibat, hangi dostluk iyileştirebilir bizi?
Michi: Neden moralin bozuk, konuş benimle, anlat bana, senin için çok endişeleniyoruz.
Toshio Yabe: Bir yüz gördüm. Korkunç bir yüz. Daha önce hiç görmediğim.
Michi: Nerede gördün?
Toshio Yabe: Yasak odada, oraya sakın girme.
''Herkes ölür, demek ki hayaletlerin var olmaması için bir sebep yok. Bu durumda sayısız canlı öldüğüne göre sayısız da hayalet vardır...''
''Ruh, tin veyahut hayalet, ne dersen de, sayıları belki milyarları belki trilyonları buldu ve bulundukları yere sığamaz hale geldiler ve oradan taştılar. Başka seçenekleri yoktu. Başka bir diyara, sözgelimi bu dünyaya göçmekten başka. Belki her şey böyle masumca başlamıştı. Ama sonra bir istilaya dönmesi kaçınılmaz olacaktı. Böylece yayıldılar dünyaya.''
Yoshizaki ( Shinji Takeda )
Yoshizaki ( Shinji Takeda )
Yardım çığlıkları tuzağın bir parçası mıydı? Tek çare tüm geçitleri kapatıp kendini izole etmek miydi? Bekleyen dehşetten kaçabilmenin, ölümden, sonsuz yalnızlıktan kurtulabilmenin herhangi bir yolu var mıydı?
''Çok küçüklükten beridir ölümü merak ederim, nasıl bir his olduğunu. Hep yalnızdım, yalnız hissederdim. Ölümden sonra herkesle el ele sonsuz mutluluğu tadacağımızı düşünürdüm. Ama sonra birden lisede dehşetle fark ettim ki ölümden sonra tamamen yalnız olacaktık. Düşünmesi bile çok korkunç. Ölüm bile değiştirmeyecek, şimdiki gibi, her zaman ve hep böyle, sonsuza dek. Bir hayalet olmak böyle bir şey mi demek? İnsan veya hayalet, yaşam veya ölüm. Aynı şey. ''
Harue Karasawa ( Koyuki )
''Bizi öldürmeyecekler, sonsuz yalnızlığımıza hapsedecekler.''
Harue Karasawa ( Koyuki )
Pulse-The Circuit-Kairo-Haruhiko Kato-Koyuki |
Pulse-The Circuit-Kairo-Kumiko Aso |
Pulse-The Circuit-Kairo-Haruhiko Kato-Koyuki |
Pulse-The Circuit-Kairo-Koyuki |
Pulse-The Circuit-Kairo-Koyuki |
Pulse-The Circuit-Kairo-Koyuki |
Pulse-The Circuit-Kairo-Kumiko Aso-Haruhiko Kato |
Pulse-The Circuit-Kairo-Kumiko Aso-Haruhiko Kato |
Pulse-The Circuit-Kairo-Koyuki-Haruhiko Kato-Kumiko Aso |
Ölmek veya sonsuza dek yaşamak arasında bir seçim yapmak mümkün olsa hangisi daha ızdıraplı olurdu? Ölmeden bilemeyeceğimiz bu soruya bir yanıt arayışındaysanız bu filmi mutlaka izlemelisiniz.
Pulse / The Circuit / Kairo (Nabız) Official Trailer
Yazar Hakkında: "MelisaFilm merkezi olmayan, yeni fikirlere yelken açan, alternatif üretim fikirleri geliştiren bağımsız bir yapıdır."
MelisaFilm'i Twitter'dan takip etmek isterseniz: @MelisaFilm
0 Yorumlar